onsdag 3 december 2008

Juryns val!

Ojoj, nu blir det åka av, som man tydligen säger. Juryn väljer låtar på fredag, en som Idolerna ska briljera i och en låt som ska vara mer av en utmaning. Med tanke på låtvalet så tycker jag nog att det är Alice som dragit det längsta strået. Hon har fått Robyns i mitt tycke tråkigaste låt Keep this fire burning att briljera i, och det kommer hon naturligtvis göra. Men sen har hon fått en Avril-låt som utmaning, och den tror jag också kommer passa henne som handen i handsken. Jag får lite komplottaningar här. Typ att juryn nog gärna vill ha henne i finalen. Det är som en snäll version av juryns val det året den där hiskeliga Andreas var med. Ni vet han countrykillen som var gift med en tio år äldre hårfrisörska och hade världens fulaste frisyr. Han gapade ju sig igenom hela tävlingen med powerballader och gamla juryn avskydde honom. Så i Juryns val fick han vackert sjunga Miami Sound Machines Conga och dansade med den ur tävlingen för gott. Nu känns det alltså som att Alice tilldelats två låtar som juryn mycket väl vet att hon kommer klara mycket mycket bra, så ja, det känns som om det finns en tanke bakom det hela. Alltså fattar ni vad jag menar? Jag är helt hyper på kaffe och knattrar på som en liten iller här. Jag ska alltså resa bort imorrn och kommer få bevaka Idol på distans. Men oroa er inte, Liza har er rygg!

/Johanna


Ps. Okej, att Kevin ska sjunga/rappa Hot in herre, det är så mycket humor att jag packar ner mig själv i resväskan av frust. Kan komma att bli the most camp performance in the history of Idol. Då inkluderar jag ändå transan som sjöng Madonna i årets uttagningar och Robins homoerotiska dedikering av Fields of gold.

Inga kommentarer: