torsdag 11 december 2008

Pappa, kolla, heavens on fajörr!

Så Kevin har valt You're The Voice, vilket bisarrt nog är en låt jag gillar riktigt mycket. Trots säckpipan. Här vet jag att Johanna ndå från Hawaii skulle vilja inflika ett "Vaddå trots?! Det är ju PÅ GRUND AV säckpipan!" Den är en sådan där låt som vi med största säkerhet krälat runt på golvet till någon sommarnatt när den visats på VH1 och på sant Bridget-manér mimat i fjärrkontrollen. Vi får väl bara hoppas att Farnhams hockeyfrilla inte inspirerar något stilbyte i sista minuten. Eller det vore ju iofs sjukt roligt.
Tittarna har valt Living On A Prayer.
Det tycker jag är lite trist, för i min värld var nog Kevins bästa ögonblick i hela tävlingen när hans jöng Hot In Here.


Alice har valt So What och tittarna har valt Heavens On Fire, vilket jag tror gynnar henne för jag tyckte nog att det var ett av hennes starkaste framträdande.

Ingen Beyoncé låt i alla fall, thank god.
Men det hade varit lite roligare om hon hade varit lite roligare stylad den här gången? Här är ett förslag:

PS. På Idols oficiella hemsida kan man gå in och rösta på vad man ser fram emot mest med fredagen: finalisterna, de gamla idolerna, il divo eller jihdes skämt. My god. Inte är det Il Divo i alla fall.

Inga kommentarer: