fredag 5 december 2008

Så var de bara två.

På något mystiskt sätt har jag nästan lyckats vänja mig vid P Jiddy under den här hösten. Det är som om jag har blivit lite nednött. Jag orkar liksom inte bli hysteriskt irriterad på honom varje gång
Alice sjöng båda sina låtar med bravur. Hon passade förvånansvärt bra att sjunga Robyns låt och gjorde Girlfriend milsvida bättre än Avril Lavigne.
Det känns som om Kevin hade det så lätt för sig att han nästan slackade lite. Det kändes som att han var alldeles för säker på sin sak. Dessutom fick han ju användning för sina ökända axelskak idag. Jag kan tycka att det är lite trist att han alltid kör som en kopia av artisten, istället för att köra som Kevin. Det är ju trots allt Kevin som ska ge ut en skiva senare (eventuellt?) och då vore det ju kul att höra honom. Nu undrar jag ju lite hur det kommer att låta? Med Robin vet man i alla fall hur det kommer att låta och så lät det ikväll och sedan fick han åka hem. Och det hände väl på fitthåret (som Katrin skulle ha sagt om hon fick) vem som skulle få dra hem av Alice och Robin. Skulle det bli två flickidoler i final, eller två svärmorsdrömmar? Nu blir det två svärmorsdrömmar. När var det sist vi fick se en kille mot en tjej i finalen i Idol? Jag minns ärligt talat inte.
Om jag skulle satsa säkra pengar på vem som vinner Idol skulle jag spela på Kevin, men om jag ville ha en skrällvinst tillbaka skulle jag satsa på Alice. För det är vad det kommer att bli om hon vinner idol: en skrällande överraskning.

Inga kommentarer: